Ne akarjunk másnak látszani, mint amik valójában vagyunk! A hitelességünk forrása az önazonosság. Nem az a fontos, hogy hányan vagyunk a keresztény közösségben, hanem az, hogy akik ott vagyunk, tanítványi életet éljünk.
Mindenki mennyországa
Mindenszentek ünnepén nemcsak minden keresztény vértanúra, hanem „minden tökéletes igazra” is emlékezünk. Miközben „szentjeinkre” gondolunk, Jézus halálának és feltámadásának misztériumáról és a mennyei otthonról elmélkedhetünk.

Olvasási idő: 2 perc
Keresztény összetartozás
„Nos, azért küldtelek benneteket, hogy learassátok, amit nem ti munkáltatok. Mások fáradoztak, s ti az ő munkájukba álltatok bele.” (Jn 4,38) Jézus előtt ott az egész emberiség: a prófétákat – akik a múltban vetettek – ugyanúgy számításba veszi, mint az apostolokat, azokat, akik égnek a vágytól, hogy arassanak.
Az öröm pedig – azaz a Menny – mindenkié lesz.
Mindig így kell tekintenünk az életre: az élők és a holtak mindig egyformán jelen vannak ebben az igazi keresztény szeretetet egybeölelő összetartozásban.
Micsoda erőt, mekkora bátorítást ad, hogy állandóan a nyugati és keleti szentjeink jelenlétében tartózkodhatunk, élhetünk, dolgozhatunk! Fel kell őket támasztanunk lelkünkben, hogy őrködjenek lelkeink felett, és segítsenek mindannyiunkat, hogy beteljesítse a művet, amit Isten ránk bízott.
Aki többet látott
A Feltámadás! János és Péter elmennek az üres sírhoz, a gyolcsokat a földön találják, a kendőt oldalra téve. Mária Magdolna ott marad, sírdogál, majd meglát két angyalt, egyiket Jézus fejének, másikat a lábának a helyén. Beszélget velük, aztán mikor megfordul, meglátja Jézust. Az apostolok nem látták Őt, pedig egyikük az a tanítvány volt, akit Jézus – biztos az ártatlansága miatt is – különösen szeretett.
A bűnös Mária látja az angyalokat és Jézust.
„Boldogok a tisztaszívűek, mert ők meglátják az Istent” (Mt 5,8).
Ki látott többet ezen a napon? Mária Magdolna. A könnyek, amelyek feltartóztathatatlanul csorogtak a szeméből, miközben kint várt a sír előtt, egy olyan szeretetről tanúskodnak, ami mindent hisz és mindent akar. Majd beszédbe elegyedett az angyalokkal és azzal, akiről azt hitte, hogy a kertész. Úgy érezhette, mintha Jézus személye egyedül csak őt érdekelné. És ez talán jobban megtisztította másoknál a szívét, olyannyira, hogy kiérdemelte, hogy meglássa a mennyei lényeket és a Feltámadt Jézust.
Íme hát a Feltámadás jelentése.
A megváltás beteljesedett. A halál legyőzetett.
A bűnön túláradt a kegyelem, mely a kereszt fájáról bőségesen hullott alá.
Van egy másik világ
„Aki felülről jön, az mindenkinek fölötte van. Aki a földről való, az földies és a földi dolgokról beszél” (Jn 3,31). Íme a különbség Jézus és köztünk: Ő Felülről jön.
Ahogy karácsonykor éneklik az emberek: „Te a csillagok közül szállsz alá, ó, Égi Király…” (szerk.: az olasz „Tu scendi dalle stelle…” népének első sora).
Jézus a mennyet hozza el a földre. És arról beszél, amit látott és hallott.
Van egy másik világ ahhoz képest, ami a szemeink elé tárul: az a világ, ahonnan Jézus száll alá. Ahol látni és hallani lehet.
Mi a földről jövünk. Ebből adódik a különbség aközött, amit mi mondunk, és amit az mond, Aki felülről jön”. Az ő szavai örök igék.
Csak az éli okosan az életét, aki létezésének minden napján az evangéliumot hordozza szívében, és abban leli meg legmagasztosabb célját, hogy a menny igéit megtestesítse.
-
-
Olvasóink támogatásának köszönhetően ez a cikkünk is ingyenesen hozzáférhető. Ha tetszenek írásaink, oszd meg őket barátaiddal, iratkozz fel heti hírlevelünkre, legyél te is a támogatónk!
Fotó: parrocchiaredentore.it
Forrás: Chiara Lubich: Saper Perdere, Città Nuova Editrice, 1984, 45.o, 73.o, 68.o
Fordította: Prokopp Katalin